Urządzam salon: jak zrobić galerie obrazów na ścianie

Zobacz jak urządzić salon i mieszkanie! Stylowe dekoracje na ścianę modne plakaty w ramie obrazy na płótnie galeria obrazów do salonu plakaty w stylu skandynawskim duży wybór plakatów do kuchni salonu sypialni i biura!


Aloha chłopcy i dziewczęta!

Stylowe i nowoczesne galerie obrazów na ściany to must have dzisiejszych wnętrz — szczególnie tych pokazywanych na Instagramie, Tumblrze czy Pintereście. Nic więc dziwnego, że po naoglądaniu się pięknych wnętrzarskich inspiracji sama zapragnęłam mieć swoje plakaty w ramie do salonu. Muszę przyznać, że remont naszego mieszkania jest podzielony na dwa etapy. "Remont brudny" — składający się ze wszystkich prac budowlanych, które rozumiem, ale które szczerze mało mnie interesują, więc zajmuje się nimi Bartek. Oraz "remont czysty" — obejmujący urządzanie wnętrz. Nikt nie zdziwi się więc chyba, kiedy powiem, że ten drugi zdecydowanie bardziej mnie pociąga. Dlatego dziś w ramach drugiego wpisu o remoncie naszego mieszkania odpowiem Wam na pytania: jak zrobić galerię obrazów na ścianie? Czym się kierować, kiedy wybieramy plakaty w ramie do salonu? Oraz jak rozmieścić plakaty na ścianie? Zainteresowani tematem? No to zaczynamy! Jeśli chcecie natomiast poznać historię naszego remontu od początku, zapraszam Was na wpis: "Remontujemy mieszkanie"

Gdzie kupić plakaty ?

Nieważne czy mieszkacie w Łodzi, Warszawie, Krakowie, Wrocławiu czy Poznaniu. Stylowe galerie obrazów i plakatów są na wyciągnięcie Waszej ręki w mniej niż kilka minut. Oszczędzając swój czas, nie szukałam sklepów po całym mieście, choć zapewne jest ich wiele. Z braku czasu nie zdecydowałam się również na samodzielne zaprojektowanie wzorów i wydrukowanie plakatów do antyram. Wybrałam natomiast opcję najwygodniejszą, w której mogłam wybrać plakaty do mieszkania nawet późno w nocy, a dostarczone zostały mi pod same drzwi. Wszystkie plakaty docierają do Was solidnie zabezpieczone, mają nie tylko ochronne fiole, ale są również opakowane folią i tekturą - nie miejcie zatem obaw, że ulegną uszkodzeniu w transporcie! Mówię tutaj o stronie Bimago.pl, na której znajdziecie zarówno pojedyncze plakaty bez ramy, z ramą, z passe-partout, a także całe zestawy i gotowe galerie obrazów do powieszenia na ścianie. To, co najbardziej spodobało mi się w Bimago to ogromny wybór wzorów. Każdy z Was znajdzie tam plakaty do całego domu! Nie ważne czy szukacie obrazów do kuchni, jadalni, salonu, pokoju dziecięcego, sypialni czy biura. Bimago oferuje Wam ponad 1200 wzorów. Z powodzeniem znajdziecie więc tam plakaty z końmi, kwiatami, psami, roślinami, miastami, cytatami, napisami i zwierzętami. Pełno jest tam plakatów abstrakcyjnych, motywacyjnych i przedstawiających cudowne pejzaże! Sądzę, że nikt nie będzie narzekał i dzięki tej stronie zaprojektuje swoją wymarzoną galerię!

Zobacz jak urządzić salon i mieszkanie! Stylowe dekoracje na ścianę modne plakaty w ramie obrazy na płótnie galeria obrazów do salonu plakaty w stylu skandynawskim duży wybór plakatów do kuchni salonu sypialni i biura!

Zobacz jak urządzić salon i mieszkanie! Stylowe dekoracje na ścianę modne plakaty w ramie obrazy na płótnie galeria obrazów do salonu plakaty w stylu skandynawskim duży wybór plakatów do kuchni salonu sypialni i biura!

Zobacz jak urządzić salon i mieszkanie! Stylowe dekoracje na ścianę modne plakaty w ramie obrazy na płótnie galeria obrazów do salonu plakaty w stylu skandynawskim duży wybór plakatów do kuchni salonu sypialni i biura!


Jak zrobić galerię obrazów na ścianie?

Jeśli więc mamy już za sobą kłopot z miejscem, w którym kupicie plakaty, pozostaje znalezienie odpowiedzi na pytanie: jak zaprojektować galerię plakatów na ścianie? Tutaj powiem Wam, czym ja kierowałam się podczas wyboru wzorów. Początkowo razem z Bartkiem wybraliśmy plakaty, które najbardziej nam się podobają. Był to jednak mylny trop, bo wszystkie znacznie się różniły i choć osobno piękne — w grupie nie dało się znaleźć w nich żadnej spójności. Mnie zależało jednak na tym, by galeria zarówno odzwierciedlała trochę nas, jak i pięknie prezentowała się na ścianie. Kolejnym naszym krokiem było więc określenie palety barw, w jakich utrzymany będzie nasz salon. Ponieważ decydujemy się na szarości, biel i drewno — postanowiliśmy, że motywem przewodnim plakatów na ścianie będzie jeden kolor. Zaczęłam wyszukiwać więc obrazy, które pasują do siebie, z tych wybraliśmy natomiast te, które pasują do nas. Tym sposobem wychodząc od romantycznego plakatu z polnym bukietem, skończyliśmy na plakacie dwóch splecionych dłoni, obrazu z jeleniem, który jest dla mnie bardzo ważnym symbolem oraz plakatem z leniwym misiem polarnym. Dorzuciliśmy do tego również plakaty nieco abstrakcyjne, a wszystkie utrzymane w kolorach szarości, bieli i beżu. Do dwóch zupełnie białych plakatów z czarną kreską postanowiliśmy dołożyć kremowe passe-partout. Dzięki temu zabiegowi wszystkie 7 obrazów stało się spójne i razem tworzą prawdziwą instagramową galerię obrazów do salonu czy sypialni!

Zobacz jak urządzić salon i mieszkanie! Stylowe dekoracje na ścianę modne plakaty w ramie obrazy na płótnie galeria obrazów do salonu plakaty w stylu skandynawskim duży wybór plakatów do kuchni salonu sypialni i biura!

Zobacz jak urządzić salon i mieszkanie! Stylowe dekoracje na ścianę modne plakaty w ramie obrazy na płótnie galeria obrazów do salonu plakaty w stylu skandynawskim duży wybór plakatów do kuchni salonu sypialni i biura!

Jak rozmieścić plakaty na ścianie?

W sumie od tego pytania powinnam zacząć, bo było to pierwsze pytanie, którym kierowaliśmy się, podejmując decyzję o stworzeniu własnej galerii. Pierwsze co zrobiłam to szkic, w którym oznaczyłam rozmieszczenie mebli w naszym przyszłym salonie. Na tej podstawie wyselekcjonowałam obszar ściany, na której możemy powiesić plakaty. Później przejrzałam gotowe galerie ścienne oferowane przez Bimago i wybrałam najbardziej pasujący mi układ. Na tej podstawie wybrałam wymiary plakatów, a dopiero potem poszczególne wzory. Nie było to problematyczne, ponieważ na Bimago znajdziecie zarówno plakaty A4, jak i te o nieco większych wymiarach. My zdecydowaliśmy się na kolaż, aż 7 plakatów, z czego 5 z nich ma format A4 ( 20 × 30 cm), jeden plakat ma wymiar 40 × 60 cm, a drugi 45 × 30 cm. Wszystkie plakaty mają czarne ramy. Dwa plakaty mają passe-partout. Jeśli jednak macie już jakieś ramy i chcecie tylko odświeżyć swoją galerię nowymi wzorami to na Bimago znajdziecie także plakaty na ścianę bez ramy.

Zobacz jak urządzić salon i mieszkanie! Stylowe dekoracje na ścianę modne plakaty w ramie obrazy na płótnie galeria obrazów do salonu plakaty w stylu skandynawskim duży wybór plakatów do kuchni salonu sypialni i biura!

Zobacz jak urządzić salon i mieszkanie! Stylowe dekoracje na ścianę modne plakaty w ramie obrazy na płótnie galeria obrazów do salonu plakaty w stylu skandynawskim duży wybór plakatów do kuchni salonu sypialni i biura!

Jak przekleić plakaty do ściany?

Przed faktem powieszenia naszej galerii ściennej dopiero staniemy, ale ja już mam wstępny plan na to, jak powiesić obrazy na ścianie. Przede wszystkim będę chciała uniknąć wbijania gwoździ i wiercenia. Najlepszym moim zdaniem sposobem jest więc zastosowanie przylepnych gwoździ, rzepów lub specjalnych taśm, które utrzymają ramki na ścianie. Jest to świetny wybór nie tylko ze względu na to, że unikniecie wiercenia i kombinowania, ale również dlatego, że jeśli po pewnym czasie plakaty się Wam znudzą lub zapragniecie zmienić układ całej galerii plakatów w salonie, kuchni czy pokoju dziecięcym to bez problemu usuniecie takie taśmy bez pozostawienia śladów na ścianie. Jak to jednak będzie z tym wieszaniem, to się dopiero okaże — mając jednak tak piękne i nowoczesne plakaty, jestem pełna dobrych myśli. Kiedy plakaty zawisną na ścianie, na pewno jednak zrobię tutaj mały update! A może Wy macie takie plakaty i galerie ścienne? Dajcie znać, jak Wy je wybieraliście i jakim sposobem przymocować plakaty do ściany bez jej uszkodzenia!

Dla wszystkich tych, którzy chcą nadać swoim wnętrzom nieco świeżego oddechu mam natomiast niespodziankę! Razem z Bimago przygotowałam dla Was 
25% kod rabatowy na wszystkie plakaty w ramach lub solo!
full-width
Kod: melodylaniellakod25
Ważność: 29.02 do końca dnia!

Zobacz jak urządzić salon i mieszkanie! Stylowe dekoracje na ścianę modne plakaty w ramie obrazy na płótnie galeria obrazów do salonu plakaty w stylu skandynawskim duży wybór plakatów do kuchni salonu sypialni i biura!

7 Comments

  1. Piękne , czekam na efekt gdy zawisną na ścianie 😍 1200 wzorów woow , nie wiem czy to jednak dobrze bo ja mam problem żeby się zadecydować gdy nam dwie rzeczy do wyboru 😂 a na poważnie to zaraz obejrzę te wzory może na coś się skuszę 😉

    OdpowiedzUsuń
  2. Może spróbuję tak zrobić z moimi ilustracjami :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dużo wzorów, ale żadne nie pasują do mojego pokoju.

    OdpowiedzUsuń
  4. wykańczam swoje mieszkanie, na pewno pojawią się w nim plakaty, nie lubię pustych ścian

    OdpowiedzUsuń
  5. Takich obrazow wlasnie szukam, chetnie zobacze co maja w asortymencie :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajne wskazówki i z pewnością z nich skorzystam zaraz po remoncie. Nie jest wcale łatwo urządzić mieszkanie gdy nie ma się na to zupełnie pomysłu. Chociaż zawsze jest takie rozwiązanie jak wsparcie architektów https://projektowanie-wnetrz-online.pl/aranzacje . Aranżacje wnętrz do wyboru do koloru.

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się, że tu jesteś! Będzie mi miło jeśli zostawisz po sobie ślad!
--------------------------------------------------------------------------------------------
⚠️KOMENTARZE ZAWIERAJĄCE LINKI, ADRESY BLOGA LUB REKLAMY NIE BĘDĄ AKCEPTOWANE!⚠️