Jak zorganizować przyjęcie komunijne - inspiracje na każdą kieszeń


Aloha chłopcy i dziewczęta!

Zbliża się maj - miesiąc Pierwszych Komunii Świętych, które spędzają sen z powiek nie jednego rodzica. Alba czy biała suknia, ciągłe przygotowania, a do tego jeszcze organizacja przyjęcia, które zadowolić ma nie tylko gości, ale przede wszystkim dziecko, które jest tego dnia najważniejsze. Te wszystkie aspekty mogą przyprawić o zawrót głowy, ale ja pokażę Wam dzisiaj jak zorganizować przyjęcie komunijne w sposób niedrogi, pełen klasy, a co najważniejsze bez zbędnego przepychu i kiczu!

Jak zorganizować przyjęcie komunijne - 4 inspiracje

Organizacja przyjęcia w domu, szczególnie dla wielu osób jest łatwa tylko z pozoru. Ustalając menu oraz rozsadzenie gości przy stole nie zdecydujemy jednak o szczególnym charakterze tego dnia - aby świętować warto zatem pokusić się o kilka elementów, które od razu pokażą z jakiej okazji zebrali się goście, co jest dzisiaj świętowane. Warto aby zadbać nie tylko o estetykę stołu, ale zorganizować także małe atrakcje - i nie mówię tutaj o quadach, dmuchanych zamkach czy innych przereklamowanych i bijących przepychem aspektach. Oto na co moim zdaniem powinno zwrócić się uwagę organizując przyjęcie komunijne:

1. Kolor przewodni na stole

Aby stół nabrał odświętnego charakteru warto zadbać o jego wygląd oraz kolor przewodni na stole. Z okazji komunii zdecydować możemy się na jeden z trzech kolorów - biały, który wypadnie niezwykle elegancko, różowy - jeśli do Komunii Świętej posyłamy dziewczynkę lub niebieski jeśli chłopca. Osobiście zdecydowanie jestem za kolorem białym - bardzo mocno kojarzy się on z Komunią Świętą, delikatnością oraz odświętnością tego dnia. Po za tym komponując wszystko w bieli - łatwo będzie nam dobrać do siebie odpowiednie elementy. Biel możemy przełamać także złotem lub srebrem - warto pamiętać jednak, aby dodatków nie było zbyt dużo i nie były one kiczowate. Najlepiej zadbać o świece, ozdobne serwetki czy talerzyki oraz kwiaty - np gipsówkę. 

2 jak udekorować stół z okazji Pierwszej komunii świętej inspiracje pomysły tanie dekoracje dla dzieci
Źródło inspiracji: Pinterest


2. Dekoracje w pomieszczeniu

Jeśli biały stół to za mało, warto zadbać o inne elementy w pomieszczeniu. Niezwykle modne są ostatnio girlandy tematyczne. W roli dekoracji świetnie sprawdzą się też białe balony, które nie tylko będą wyglądały bardzo elegancko, ale także będą stanowiły świetny element do zabawy dla najmłodszych gości na przyjęciu. 

t4 girlandy białe komunijne balony z okazji pierwszej komunii świętej dekoracji dodatki atrakcje dla dzieci jak zorganizować komunię w domu ceny promocje pomysły inspiracje
Źródło inspiracji: Pinterest

3. Słodki stół dla najmłodszych

Atrakcją dla dzieci, ale także starszych gości może być słodki stół, który stanowić będzie elegancki element przyjęcia. Kolorowe babeczki, torciki, słodkie napoje czy cukierki dla dzieci warto zapakować w ozdobne osłonki, kartoniki czy kubeczki, a wszystko to ozdobić kwiatami czy wstążkami. Efekt z pewnością spodoba się gościom, a dzieciaki będą miały wiele radości!

1 słodki stół inspiracje komunijne jak zorganizować komunię w domu pierwsza komunia święta pomysły tanio
Źródło inspiracji: Pinterest


4. Podziękowanie dla gości

Przyjęcie Komunijne to także goście, którym warto podziękować za przybycie. Świetnym pomysłem jest więc zorganizowanie małych pudełeczek, w których znajdą się słodkości lub kawałki ciast dla przybyłych gości. 
3 pomysł na prezent dla gości komunijnych pudełeczka na prezenty partybox cena duży wybór gdzie kupić białe ornamentowe złote komunia
Źródło inspiracji: Pinterest



Mam nadzieję, że moje inspiracje pomogą Wam w zaplanowaniu tego szczególnego dnia. Po więcej ciekawych pomysłów, dekoracji i dodatków zapraszam na inne wpisy nt. organizacji przyjęć, które znajdziecie tutaj.



42 Comments

  1. Temat na czasie i bardzo fajnie ze są takie drobne elementy którymi można nadać charakter temu jedynemu w swoim rodzaju wydazeniu . Komunię ma się w sumie raz :)

    OdpowiedzUsuń
  2. piękne inspiracje, komunia teraz to prawie wesele :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I właśnie chciałabym, aby osoby czytające ze zrozumieniem ten tekst widziały, że ja nie chcę aby Komunie przybierały takie tony i były uroczystościami znacznie mniej bogatymi.

      Usuń
  3. Mimo że my już po... to oglądanie takich stylizacji jest zawsze prawdziwą przyjemnością! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mi sen z powiek spedza wybor prezentu na komunie do chrzesniaka
    Teraz te dzieciaki juz wszystko maja
    Telefony, tablety, konsole, laptopy, rowery, rolki
    Ja mam absolutny brak pomyslow

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zegarek lub medalik - moim zdaniem nie ma co patrzeć, że ktoś ma quada, ktoś konsolę. Komunia to nie Dzień Prezentów...

      Usuń
  5. Bardzo ciekawe inspiracje. Truskawki w czekoladzie były hitem na moim weselu więc sprawdzą się przy wielu okazjach.

    OdpowiedzUsuń
  6. temat na czasie. organizacja Komunii to wbrew pozorom długi proces ;)

    recenzjebynikaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne propozycje komunijne, niedługo komunia to będzie przedsięwzięcie podobne do wesela, już po części takie jest ;)

    https://makijazagi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego mój wpis ma na celu pokazać, że nie jest to wesele, a uroczystość, którą także można wydać w dobrym guście ale bez fajerwerków, quadów i ogromnych ekscesów, bo nie o to tutaj chodzi.

      Usuń
  8. Propozycje bardzo fajne, choć ja akurat uważam, że balony są zbędne, wystarczy ładnie przystroić stół i może jakieś obrazki przywiesić ( kielich z komunią czy coś w tym rodzaju), no i kwiaty jakieś, a co do podziękowań, to u nas raczej nie stosuje się tego typu podziękowań. U nas i tak dziękujemy gościom za przybycie, a ciasto na pewno się zostanie, to jeszcze na wynos dostaną :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niektórzy lubią "na bogato" stąd tak jak napisałam balony, a nie np zamki dmuchane, które często są stawiane z takich okazji. Moim zdaniem takie białe balony wypadają lepiej. A co do podziękowania to właśnie opakowanie na takie ciasto, czy słodkości, które i tak zostaną jakoś zapakowane - zamiast w torebkę czy szary papier można w ładne pudełko :)

      Usuń
  9. Powiem tak ten termin idzie już coraz blizej a ja w pracy bede miała zapierdziel heheh :D

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2018/04/zapowiedz-stylizacji-babyblue.html

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne inspiracje. Niedługo jadę na komunię do wnuka, to będzie cudowne przeżycie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak dla mnie to trochę za dużo. Kolor przewodni? Podziękowanie dla gości? To Komunia czy wesele? Czasem mam wrażenie, ze świat zwariował. w tym całym szaleństwie traci się cały sens. To Komunia Święta czy czy okazja do imprezy, na której dziecko zostanie obsypane coraz to droższymi prezentami...

    Nie zrozum mnie źle, twoje propozycje są bardzo estetyczne. Jednak dla mnie to gruba przesada...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie sądzę aby dla osób, które chcą wydać przyjęcie skromne, ale z klasą kolor przewodni był jakimś ogromnym problemem. Mając jeden kolor za motyw przewodni łatwiej nie przesadzić i zorganizować wszystko w dobrym stylu - biel od zawsze kojarzona z Pierwsza Komunią jest zatem na pierwszym miejscu... Podziękowania dla gości Cię dziwią? Nie wiem z jakiej części pochodzisz Polski, ale u mnie od zawsze dawało się ciasto ze stołu na odchodne - i też nie czuję aby było to wielkie halo. Nie obraź się więc także, ale może zacznij czytać ze zrozumieniem?

      Usuń
  12. Piękne propozycje, ale u nas do komunii jeszcze daleko:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam dbałość o detale. Komunia starszaka jeszcze przed nami, ale z każdym rokiem bliżej, więc fajnie będzie tu wrócić za jakiś czas i się poinspirować :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Niedługo wybieram się na komunię - ciekawe, czy dekoracje będą równie inspirujące! Bardzo podobają mi się te z balonami :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetne propozycje i podpowiedzi. My już mamy to dawno za sobą, ale mam nadzieję, że wiele osób skorzysta. Przepięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetne inspiracje, mnie czeka komunia syna za dwa lata :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetne inspiracje! Najbardziej podobają mi się dekoracje z żonkili :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ciekawe inspiracje. Za rok skorzystam😊.

    OdpowiedzUsuń
  19. Co prawda komunie to już mam dawno za sobą, ale inspiracje są piękne :-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Super post podeślę znajomej bo u nich w tym roku komunia

    OdpowiedzUsuń
  21. Truskawki w czekoladzie! Super pomysły! Część na pewno wykorzystam, gdyż właśnie zbliża się komunia mojego chrześniaka:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Wysłałam post siostrze bo będzie robić za rok komunię synkowi :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Urocze :) U mnie nie szykuje sie zadna Komunia

    OdpowiedzUsuń
  24. Komunię będę wyprawiać za kilka ładnych lat, ale w najbliższym czasie czeka mnie organizacja Chrztu. Część inspiracji się przyda :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Wskazówki przydatne. U nas dopiero za kilka lat ten wyjątkowy dzień, ale już teraz warto było poczytać.

    OdpowiedzUsuń
  26. Nie wiedziałam, że jest aż tyle imprezowych komunijnych gadżetów! Temat jeszcze przed nami, ale cieszy mnie, że jest w czym wybierać.

    OdpowiedzUsuń
  27. Bardzo fajne pomysly, ja poki co mam daleko do komunii corki. Ale na partybox kupuje co roku balony na jej urodziny

    OdpowiedzUsuń
  28. hmm..u nas komunia dopiero za kilka lat :P klaudia j

    OdpowiedzUsuń
  29. Jestem bardzo przeciwna chrzczeniu dzieci i słaniu do komunii. Uważam, że takie decyzje każdy człowiek powinien podejmować sam, w pełni świadomie.

    OdpowiedzUsuń
  30. Kochana dawno byłam u Ciebie na blogu ale muszę Ci powiedzieć, że robisz niesamowite postępy!:)<3

    OdpowiedzUsuń
  31. W tym roku moja siostrzenica ma komunię, więc wpis trafiony w 10! Bardzo piękne inspiracje. Fajny pomysł ze słodkim stołem dla najmłodszych - wykorzystamy :) Justyna

    OdpowiedzUsuń
  32. W końcu! Niech sobie to wszyscy rodzice dzieci, które będą iść do komunii, wezmą głęboko do serca - przyjęcia komunijne tak powinny wyglądać! Niestety poczucie estetyki w naszym kraju kuleje strasznie, nawet wesela często mają kolorystykę z czapy, brak spójnego motywu przewodniego, a potem to wygląda tak, jakby był to tylko spęd w celu nażarcia się i napicia. A przecież te dekoracje nie są po to by było tylko ładnie, one podnoszą uroczystość okazji i nadają odpowiednią symbolikę.

    OdpowiedzUsuń
  33. Świetne inspiracje! Przydałby się jeszcze link do miejsca, w którym takie dekoracje można kupić w przystępnej cenie. Pozdrawiam, Ewelina.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przecież zarówno w tekście jak i pod zdjęciem każdego produktu jest link do sklepu ????

      Usuń
  34. Bardzo podoba mi się konceptach słodkiego stołu. Zapewne jest przebojem takich przyjęć.

    OdpowiedzUsuń
  35. Wszystkie dekoracje wyglądają bardzo elegancko i estetycznie. Aż przyjemnie organizować takie przyjęcie komunijne!

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się, że tu jesteś! Będzie mi miło jeśli zostawisz po sobie ślad!
--------------------------------------------------------------------------------------------
⚠️KOMENTARZE ZAWIERAJĄCE LINKI, ADRESY BLOGA LUB REKLAMY NIE BĘDĄ AKCEPTOWANE!⚠️