Pomysł Na Biznes: Wywiad z Edytą - założycielką marki PRZEsPLOT

1 przesplot plecione poduszki dla dzieci dla dorosłych ochraniacze do łóżek dla noworodków dzieci maluchów antyalergiczne poduszki polska firma jakość opinie manufaktura sploty poduszki robione ręcznie w polsce marki

Aloha chłopcy i dziewczęta!

Edyta pochodzi z Bielska-Białej i swoją karierę zawodową zaczęła już w wieku 16 lat. Była kelnerką, osobą odpowiedzialną za produkcję książek oraz specjalistką od sprzedaży, a nawet baristą. Próbowała wszystkiego — łącznie ze studiami inżynierii środowiska. Swoje szczęście odnalazła jednak w manufakturze poduszek splotów, którą sama sobie stworzyła. Poznajcie założycielkę marki PRZEsPLOT!

Próbowałaś w życiu wielu rzeczy. Można powiedzieć, że jesteś kobietą, która żadnej pracy się nie boi. Jak dotarłaś do punktu, w którym się znajdujesz? Skąd pomysł na wykonywanie własnych poduszek?

Edyta: Pomysł na tego typu zajęcie zrodził się, kiedy sama zechciałam posiadać skandynawską poduszkę. Co dziwne PRZEsPLOT w kwietniu będzie obchodził pierwsze urodziny, a ja do dziś nie posiadam swojego splotu, ale jak to mówią "szewc bez butów chodzi".

2 przesplot plecione poduszki dla dzieci dla dorosłych ochraniacze do łóżek dla noworodków dzieci maluchów antyalergiczne poduszki polska firma jakość opinie manufaktura sploty poduszki robione ręcznie polskie marki


Rodzina i przyjaciele wspierali Cię w pomyśle?

Edyta: Jak najbardziej. Kupowanie materiałów, nowe pomysły, testowanie produktów... wykorzystuje ich do tego bardzo często :)

Uczyłaś się fachu specjalnie pod pomysł stworzenia poduszki, czy miałaś już wcześniej styczność z szyciem itp rzeczami?

Edyta: Umiejętność szycia nabyłam od cioci, zawodowej krawcowej, kiedy jako dziecko przebywając u niej podczas ferii czy wakacji, szyłam ubranka dla swoich lalek :)

4 przesplot jak powstał biznes marka porady wywiady pomysł na biznes jak założyć biznes jak wyglądają początki przesplot instagram blog firma marka jakosc opinie poduszki manufaktura


A skąd pomysł na same plecione poduchy? Trzeba przyznać, że robią wrażenie swoim wyglądem. Jak doszło jednak do tego że przybrały taką formę?

Edyta: Pierwszą tego typu poduchę znalazłam gdzieś, przeglądając pinteresta, potem dostosowałam projekt pod swoje wymagania i tak powstała pierwsza wielka plecionka, która swoją drogą okazała się okropnym niewypałem :) potem testowałam inne sposoby zaplatania, inspiracje znalazłam w węzłach z lin. Jednak w późniejszym czasie większość pomysłów podrzucali mi sami klienci.

Poduszki, wykonane są ze specjalnego tworzywa - od początku tak wyglądały? Gdzie zaopatrujesz się w materiały, z których tworzysz PRZEsPLOTy?

Edyta: Materiały, z których szyję przesploty kupuję w lokalnej hurtowni. Nie jestem zwolennikiem zamawiania dzianin on-line, muszę sama dotknąć, ponaciągać, po prostu pomacać :) Natomiast idealne wypełnienie — antyalergiczną kulkę silikonową po wielu próbach i błędach, znalazłam w hurtowni tapicerskiej w Gliwicach, na Śląsku.

3 przesplot plecione poduszki dla dzieci dla dorosłych ochraniacze do łóżek dla noworodków dzieci maluchów antyalergiczne poduszki polska firma jakość opinie poduszki dla dzieci najmłodszych alergicy


Ile czasu zajmuje zrobienie takiej poduszki?

Edyta: Czas produkcji uwarunkowany jest modelem splotu. Samo przygotowanie i szycie materiału to ok 2h, za to wypychanie zszytego rękawa to już inna kwestia :) tutaj trzeba się troszkę namęczyć i poświęcić na to sporo czasu, aby poducha była odpowiednio miękka, zbita i sprężysta zarazem.

10 stylowe poduszki do nowoczesnych wnętrz plecione precle węzły dodatki poduszki zagłówki ochraniacze do łóżeczek dziecięcych dodatki dla najmłodyszch wygoda zabawa designe manufaktura przesplot


Nazwa Twojej marki mówi sama za siebie, łatwo było na nią wpaść?

Edyta:  Nazwa to jeden z pomysłów męża :) chciałam, aby było to coś prostego, a zarazem wpadającego w ucho. Można ją interpretować na dwa sposoby: przeplot — od przeplatania i przesplot — jako super fajny splot :)

7 jak założyć co jest ciężkiego w założeniu firmy wywiad inspiracja pomysły radość styl życia blog blogerka lifestyle melodylaniella przesplot ciekawe poduszki dodatki do wnętrz designe


Pamiętasz kto kupił Twój pierwszy produkt? Co nim było?

Edyta: Tak, był to PrzeSupeł w kolorze grafitowym, zakupiony przez moją przyjaciółkę. Do dziś mogę oglądać swój pierwszy komercyjny twór, kiedy wpadam do niej na kawę :)

Co sprawia Ci największą przyjemność w procesie produkcji poduszek?

Edyta: Hmm, szczerze mówiąc ciężko stwierdzić, u mnie to przychodzi etapami :) Na samym początku najwięcej frajdy miałam przy wypychaniu poduchy, dziś zdecydowanie jest to etap szycia.

9 jak powstają jak zrobić plecioną poduszkę z czego zrobiona cena jakosć diy wnętrza dom mieszkanie dodatki dekoracje salon sypialnia pokój dziecięcy materace dodatki do łożeczek poduszki opinie jakość cena


A czego najbardziej nie lubisz?

Edyta:  Najbardziej nie lubię, kiedy sprzęt odmawia współpracy lub kiedy nie mogę znaleźć koloru idealnego. Lubię mieć wszystko pod kontrolą, jestem okropną perfekcjonistką i pedantką, co czasami utrudnia mi aktualną pracę.

PRZEsPLOT to Twoja praca na cały etat? Masz osoby, które pomagają Ci w prowadzeniu biznesu?

Edyta: Obecnie godzę życie mamy, żony i pani domu z prowadzeniem biznesu. Oddaje temu cały wolny czas więc tak, można powiedzieć, że to praca na cały etat. Mimo wszystko jest to działalność która, w przeciwieństwie do większości poprzednich zajęć bardzo mnie kręci i relaksuje. Lubię wieczorami się odmóżdżyć, puścić muzykę i szyć :) Zazwyczaj PRZEsPLOTEM zajmuję się sama, czasami mąż pomaga ogarnąć social media.

6 jak urozmaicić wnętrze pomysły na poduszki ciekawe dodatki dekoracje do wnętrz polskie marki dobra jakośc niska cena manufaktura przespolot wywiad złote poszuki szare precle


To co najczęściej leci u Ciebie w głośnikach?

Edyta: Zdecydowanie moje zeszłoroczne odkrycie — Daria Zawiałow. Moja playlista to raczej zbiór różnego typu muzyki, od alternatywnych rytmów przez hip-hop po rock, ale stawiam na polskich artystów.

Pracujesz w domu, czy też masz swoją pracownie?

Edyta: Pracuję w domu, a właściwie w mieszkaniu, każdy wolny kąt zajmują moje klamoty związane z poduchami. Wśród zabawek dziecka i technologicznych gadżetów mężna znalazłam kąt dla siebie. Oczywiście - marzy mi się własna pracownia poza domem. Z wielką witryną, surowym klimatem, miejscem do ekspozycji produktów. Miejsce, gdzie jednocześnie miałabym kąt do produkcji poduch, przyjmowania klientów i relaksu przy kawie :)
5 przewęzły przesplot poduszki opinie jakość cena pomysł na prezent dla noworodka na ślub na urodziny dla babci dziadka mamy taty wujka cioci dziecka ciekawe kolorowe dodatki do mieszkań polskie

Śledzisz trendy wnętrzarskie? Moim zdaniem swoimi poduszkami sama kreujesz trend - inspirujesz się jednak tym co w modzie aktualnie piszczy? 

Edyta: Staram się być na bieżąco, czytam i oglądam o tym, jakie wzory i kolor są aktualnie popularne, jednak najbardziej kieruję się tym, czego aktualnie moi klienci potrzebują :)

Firma to właśnie także klienci. Jaki jest oddźwięk projektów wprowadzanych do sprzedaży? Które sprzedają się najlepiej?

Edyta: Tutaj jest różnie, czasami pod koniec miesiąca śmieję się, że był to miesiąc np. PrzePrecla, inny to miesiąc ochraniaczy. Jednak gdybym miała generalizować, to prym wiodą PrzeOchraniacze do łóżeczek i PrzeWęzły.

Trudno jest zdobyć nowych klientów? Kto głównie decyduje się na zakupy w sklepie PRZEsPLOT?

Edyta: Z racji tego, że na chwilę obecną PRZEsPLOT rozwija się prężnie na instagramie, tam też znajduję najwięcej klientów. Są to zazwyczaj osoby chcące wprowadzić coś innego, niepospolitego do swoich wnętrz lub szukające pomysłu na ciekawy prezent. Spora część klientów to również rodzice zainteresowani bezpieczeństwem swoich maluchów podczas snu.

Czego nauczyło Cię prowadzenie własnej marki? 

Edyta: Przede wszystkim organizacji czasu. W przypadku pracy z domu to chyba najważniejsza umiejętność. Bardzo ciężko jest czasami odciąć się od domowych spraw i czuć się jak „w pracy”. Zaraz po tym cierpliwości, to coś, czego nadal się uczę :)

8 plecione poduszki hit 2018 wnętrzarski dodatki trendy wnętrza jesień zima wiosna lato w co warto zainwestować ciekawe dodatki do mieszkań do salonu sypialni wnętrza

Chcesz rozwijać swoją ofertę o nowe produkty? 

Edyta: Mam dużo pomysłów na nowe sploty, wszystko skrzętnie zapisuje w swoim planerze. Jednak obawa porażki bardzo mnie blokuje. To chyba jedna z moich największych wad. Jest tylko jedna osoba, która zawsze pcha mnie do przodu, zresztą to ona kupiła mi moją pierwszą własną maszynę do szycia — mój mąż. Bez niego nie byłoby PRZEsPLOTa. :)

Prócz 2 urodzin swojej córki Kornelii, rocznicy ślubu i zostania kocią mamą - w tym roku będziesz świętowała także urodziny PRZEsPLOT. Czego życzyłabyś sobie z tej okazji? 

Edyta: Trudne pytanie :) samej sobie na pewno życzyłabym więcej wiary w siebie i swoje możliwości, a marce PRZEsPLOT wielu nowych domów dla splotów i uśmiechów na twarzach klientów :)

11 wywiad pomysł na biznes polskie marki warte uwagi ciekawe dodatki poduszki plecione domowa produkcja diy rękodzieło dla małych dużych dorosłych prezenty nietypowe inspiracje stylowe dekoracje do mieszkań domów wnętr

Mam nadzieję, że kolejny wywiad przypadł Wam do gustu, a sama Edyta zainteresowała Was swoją pracą i produktami, które tworzy. Ja mocno trzymam kciuki za PRZEsPLOT, a Was zapraszam na strony Edyty i jej marki TUTAJ oraz na INSTAGRAM.

Jeśli wpis Was zaciekawił tutaj znajdziecie pozostałe wywiady z cyklu "Pomysł Na Biznes"

38 Comments

  1. Pięknie wyglądają! Sama miałam chęć na taką :)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo ciekawy i oryginalny pomysł na biznes, powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  3. gratuluję pomysłu. Poduchy są świetne.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny i niebanalny pomysł na biznes, nie widziałam jeszcze takich ozdób :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zlota poducha bardzo mi sie podoba, swietny wywiad :)

    OdpowiedzUsuń
  6. A to mnie zaskoczyłaś :) pomyśl o jeszcze innych formach poduszek :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Znam markę, ale nie wiedziałam, że właścicielka jest z sąsiedniego miasta :)!

    OdpowiedzUsuń
  8. jakie fajne plecionki :) podziwiam ludzi, którzy tworzą swój własny biznes z pasją i zaangażowaniem :)

    OdpowiedzUsuń
  9. te sploty w łóżeczku zauroczyły mnie;)
    pozdrawiam cieplutko :))
    woman-with-class.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepiękne te poduchy. A to jak Edyta mówi o swoim mężu mnie wzruszyło.

    OdpowiedzUsuń
  11. Efektowne te sploty ;)Bardzo fajny wywiad z ciekawą i kreatywną osobą , bardzo lubię zaglądać tu do Ciebie bo masz talent do odkrywania ciekawych marek ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. wow these are realy amazing & beautifull,keep posting..

    https://clicknorder.pk online shopping in pakistan

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny pomysł, bardzo ładne są te poduszki :)

    OdpowiedzUsuń
  14. SUPER, EDYTKO jestem z Ciebie DUMNA :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Takie poduszki od dawna bardzo mi się podobają! Świetna dekoracja wnętrza!

    OdpowiedzUsuń
  16. te spoloty są urocze !

    Miłego dnia, xx Bambi

    OdpowiedzUsuń
  17. Już chyba gdzieś na ig widziałam te poduchy. Robią wrażenie. A rozmowa bardzo inspirująca

    OdpowiedzUsuń
  18. Podziwiam takich ludzi! Mieć w przyszłości coś swojego, to wielkie marzenie. :) Poduszki są piękne! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetny pomysł i bardzo piękne wykonanie. Trzymam kciuki za dalsze sukcesy Edyty

    OdpowiedzUsuń
  20. Podziwiam za pasję i zacięcie do realizacji celu. A poduchy świetne :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo inspirujący wywiad :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ciekawy pomysł na biznes a poduszki są świetne. Na pewno ozdabiają każde wnętrze :-)

    OdpowiedzUsuń
  23. Markę kojarzę, cudowne rzeczy w moim ukochanym stylu! <3 Już niebawem zamówię kilka rzeczy do sypialni oraz pokoiku mojego synka Antosia :)
    Buziaczki piękne ;* www.loveanea.pl

    OdpowiedzUsuń
  24. Piękne są te poduszki, kojarzę je z różnych zdjęć. Kiedyś na pewno na jakąś się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Świetne są te poduszki, zwłaszcza metalizowane.

    OdpowiedzUsuń
  26. Miękko się robi na sama myśl o takich poduszkowych preclach :) Boskie <3

    OdpowiedzUsuń
  27. Przepiękne są te plecionki! Życzę mnóstwa pomysłów!

    OdpowiedzUsuń
  28. Przepiękne zdjęcia oraz oczywiście same produkty! Podobały mi się pytania do wywiadu, przygotowane, rzetelne odpowiedzi, muszę zapolować na te poduszki :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Gratulacje!!! Życzę mnóstwa pomysłów!!!

    OdpowiedzUsuń
  30. Piękny przykład, że innowacyjne firmy są przyszłością. Robić coś, czego nie robi jeszcze nikt inny i czerpać z tego przyjemność - tajemnica sukcesu.

    OdpowiedzUsuń
  31. Świetnie to wszystko wygląda :) Jestem pod ogromnym wrażeniem. Pamiętaj, że najważniejsza w każdym biznesie jest reklama i rozpowszechnianie informacji o swojej działalności. Bez tego ani rusz w XXI wieku. Wiem coś o tym. Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się, że tu jesteś! Będzie mi miło jeśli zostawisz po sobie ślad!
--------------------------------------------------------------------------------------------
⚠️KOMENTARZE ZAWIERAJĄCE LINKI, ADRESY BLOGA LUB REKLAMY NIE BĘDĄ AKCEPTOWANE!⚠️