Jak wybrać zaproszenia na ślub - na co zwracać uwagę przy wyborze zaproszeń

1 amelia wedding zaproszenie papeteria ślubna jak wybrać zaproszenia na ślub i wesele pomysły na motyw wesela ślubu opinie recenzje ładne zaproszenia boho klasyczne nietypowe zaproszenia w pudełku kolorowe

Aloha chłopcy i dziewczęta!

Wybór zaproszeń ślubnych nie należy do najłatwiejszych zadań. Tematem organizacji ślubu zajmuję się od niedawna, ale już mogę stwierdzić, że im więcej wzorów oglądam i im więcej inspiracji przeglądam, tym bardziej nie wiem jak chciałabym aby finalnie wyglądał mój własny ślub oraz wesele. Wstępny research pozwolił mi jednak na wyodrębnienie kilku aspektów, od których zależy wybór wzoru zaproszeń. Obecnie nie wystarczy wejście do najbliższego sklepu i wybranie motywu, który jako pierwszy lepszy przypadł nam do gustu. Zorganizowanie tego jedynego, idealnego dnia wymaga dużo większego wysiłku i mam nadzieję, że razem ze mną zagłębicie się w tematykę organizacji ślubów. Być może to właśnie z moimi poradami zorganizujecie swój perfekcyjny ślub! Zapraszam Was na pierwszy wpis z nowej serii - dziś jak pewnie się już domyślacie zdradzę Wam na co zwracać uwagę przy wyborze zaproszeń na ślub i wesele oraz przedstawię Wam cudowną ofertę papeterii ślubnej od Amelia Wedding!

Motyw przewodni wesela

Jeśli chcesz, aby ten najważniejszy w Twoim życiu dzień był idealny i marzysz o tym, aby wszystko zostało dopięte na ostatni guzik warto abyś na początku planowania wesela pomyślała nad wyborem jego stylu. Ostatnimi czasy największe zainteresowanie wzbudzały śluby w stylu rustykalnym lub boho. Do tego typu imprez warto zadbać o to, by wzór zaproszenia nawiązywał do tematyki całej imprezy. Eko papier, motywy zieleni, polnych kwiatów i roślin to idealne rozwiązanie dla fanów bliskości z naturą. Romantyczne śluby, czy te o zachodzie słońca mogą być zapowiedziane motywami różowych czy złotych kwiatów. Imprezy bardziej wystawne i eleganckie powinny natomiast już w zaproszeniach podkreślać swoją dostojność - nie być przesadne, zbyt kolorowe ani bardzo ozdobne. Każdy pomysł jest dobry, ale najważniejsze aby zdecydować się na jeden, nie doprowadzając do mieszania stylów w zbyt kiczowaty sposób.

Miejsce, w którym odbywa się Wesele

Wybrany motyw wesela płynnie przechodzi w wybór miejsca, w którym odbędzie się impreza, a z tym kolejno związek ma wybór Waszej papeterii. Jeśli chcesz aby wesele odbywało się w pałacu, czy strojnej sali - warto zdecydować się na nieco prostsze wzory. Ślub na łące, świeżym powietrzu czy w oranżerii ciągnie za sobą motyw roślin i kwiatów. Do wesela na plaży nie wybierzesz motywu łowickich wycinanek. Nie tylko jednak połączenie motywu i miejsca jest tutaj ważne. Wybierając salę weselną warto zwrócić uwagę na stałe jej elementy tj. kolor ścian. Przykładowo - sala, w której ściany są pomalowane na niebiesko, nie będzie wyglądała dobrze z kwiatami w kolorach czerwieni. Warto również wcześniej zadbać i dopytać o możliwość dobrania kolorów pokrowców na krzesła - jeśli są one zielone intuicyjne jest, że ślub powinien zawierać ten kolor w swojej palecie, a co za tym idzie na powinien także pojawić się na zaproszeniu.

Kolor przewodni wesela 

Bardzo często planowanie ślubu rozpoczyna się od wyboru koloru przewodniego. Jest to dobry trop, pomijając sytuacje ze ścianami sali weselnej czy elementami, na które nie mamy wpływu. Jeśli zatem wiesz, że marzy Ci się wesele wśród różowych kwiatów - nie decyduj się na zaproszenie z kwiatami w kolorze czerwieni. Podobnie decydując się na wesele w bieli - w białej sali, z białymi kwiatami i białymi dodatkami - Twoje zaproszenie również powinno być białe. Bądź konsekwentna w swoich wyborach i decyduj się maksymalnie na połączenie dwóch kolorów - tyle samo kolorów (w różnych już ich odcieniach) powinno zatem stanowić motyw ślubnej papeterii.

Kwiaty na weselu

Masz sentyment do maków i chcesz je w swoim bukiecie ślubnym? Wybierz również papeterię w te kwiaty. Pierwszy kwiatek, który dostałaś od Niego to róża? Zdecyduj się na motyw przewodni z róż. To jakie kwiaty wybierzesz do swojej wiązanki, na ozdoby do kościoła czy bukiety na stół również powinno wpłynąć na to jak będzie wyglądało zaproszenie. Żółta koperta z zaproszeniem w słoneczniki będzie wyglądała pięknie - nie zapowie jednak dobrze ślubu z czerwonymi różami. Jeśli natomiast wybierzesz zaproszenie w niebieskie kwiaty - nie zamawiaj w kwiaciarni różowych bukietów!

Pora roku

Pora roku to kolejny punkt, który może pomóc nam w podjęciu decyzji jak będzie wyglądało wesele, a co za tym idzie jaki typ zaproszenia wybrać. Jeśli bierzesz ślub latem - zorientuj się jakie kwiaty kwitną w danym miesiącu, pomoże Ci to z kolei zobaczyć z czego może składać się Twoja potencjalna wiązanka ślubna. Wesela jesienią mogą tonąć w złocie, zieleni i brązach. Zimowe śluby zapowiadać powinny odcienie czerwieni, błękitu lub biel. Wiosna zaś to jasna zieleń i kolory polnych kwiatów.

Zaproszenie czy cała papeteria ślubna?

Wybierając zaproszenie warto zdecydować czy na weselu pojawi się także papeteria innego rodzaju. Jeśli chcecie aby na stole pojawiły się winietki, butelki z alkoholem miały swoje ozdobne przywieszki, a dla gości planujecie małe upominki - warto już w tym momencie zdecydować się na komplet papeterii w identyczne wzory. 
Idealne rozwiązanie znajdziecie na stronie Amelia Wedding, gdzie przebierać możecie w wielu gotowych już wzorach. W zakładce próbki, obejrzeć możecie całe zestawy utrzymane w jednej kolorystyce, a co lepsze jeśli któryś wzór spodoba Wam się na tyle, że chcielibyście aby było to właśnie TO zaproszenie - możecie taką próbkę zamówić do domu! Nie ukrywam, że moi Internetowi faworyci wcale nie zachwycili mnie tak mocno w realu, a papeteria, która początkowo nie robiła na mnie wrażenia - po odpakowaniu zachwyciła i sprawiła, że spojrzałam na nią zupełnie inaczej.  Projektanci Amelia Wedding tworzą zdecydowanie jedne z najpiękniejszych wzorów jakie widziałam, jeśli jednak jesteście nastawieni na coś innego lub macie swój pomysł istnieje również możliwość zaprojektowania własnego wzoru. Warto jednak inspirować się produktami z oferty - wiele zaproszeń ma piękne koperty, czy pakowane jest nietypowo bo w pudełka. Zarówno jakość papieru jak i druku jest nienaganna, a wstążki i wszystkie elementy zaproszenia wykonane są z dbałością o każdy szczegół! 

2 zaproszenia ślubne eko rustykalne bio 2018 tanio tekst vintage boho eleganckie gdzie kupić zamówić jak zaprojektować

3 jak zrobić zaproszenia ślubne jak wypisać zaproszenia ślubne

4 zaproszenie na ślub dla rodziców cywilny po angielsku po niemiecku wzór próbki zaproszeń

5 ślubne zaproszenia krok po kroku wzory próbki pomysły boho rustykalne eleganckie klasyczne złote kwiatowe roślinne eko bio

6 zaproszenia ślubne łódź warszawa kraków wrocław poznać kielce katowice gdańsk gdynia trójmiasto bydgoszcz szczecin

7 jak wybrać zaproszenia na ślub ślubne motyw kolory na ślub motyw przewodni pomysły kolory na wesele pomysł na idealne wesele


Moje rozważania nad wyborem tego idealnego zaproszenia ciągle trwają. Na Instagramie pokazałam Wam wszystkie wzory, które obejrzycie w tym wpisie i poprosiłam o pomoc w wyborze tego jedynego. Obecnie na moim Instagramie >klik< (a dokładniej w instastory) trwa ostateczne głosowanie pomiędzy wzorem numer 1 i wzorem numer 2. To one według Was są napiękniejsze i jestem ciekawa, kogo ostatecznie uznacie za zwycięzcę! Mam nadzieję, że pierwszy wpis z tematyką ślubną przypadł Wam do gustu i chętnie przeczytacie kolejne, w których będzie wiele informacji o tym jak wybrać idealną suknię ślubną, fryzurę i dodatki!





32 Comments

  1. Bardzo rzeczowo podeszłas do tematu . Ślub z klasą i smakiem wymaga sporo przygotowań :) Piękne są te zaproszenia ciężko się zdecydować ...

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem właśnie w trakcie organizacji wesela i już wybór sali mnie przerósł i jak na razie zawiesiłam poszukiwania i się poddałam ;D
    Zaproszenia piękne! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się rozglądam, ale też czuję, że nie będzie to najłatwiejszy wybór xD

      Usuń
  3. My kierowaliśmy się kolorem przewodnim i ceną. Coby nie mówić wielu gości zaproszenia wyrzuca nawet ich dokładnie nie oglądając. Z tego względu zdecydowaliśmy się na wersję minimalistyczną, jednokolorową z drobnym motywem kwiatowym. Z perspektywy czasu myślę, że była to dobra decyzja, bo w ten sposób mogliśmy zainwestować w lepszej jakości zespół muzyczny, który bawił gości :)

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)
    http://domnaetacie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmmm, w sumie nie wiem, ja wszystkie zaproszenia jakie dostałam zbieram, ale faktycznie warto zastanowić się także nad ceną i nie wybierać takich po 10zł za 1 sztukę...

      Usuń
  4. Te przykłady, które tu pokazujesz są przepiękne!
    Moje zaproszenia nie były profesjonalne, sama je robiłam, ale miała motywy związane z nami - koty i kaszubskie kwiaty ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeszcze do ślubu mam prawie 10 lat XD Więc na razie o tym nie myślę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak dobrze, że ja już mam to za sobą.

    OdpowiedzUsuń
  7. Amelia Wedding znalazłam szukając zaproszeń na własny ślub. Wtedy ceny były o połowę niższe i właśnie to zwróciło moją uwagę. Poszukiwałam bardzo prostych i eleganckich zaproszeń o odpowiedniej jakości, więc zamówiłam od nich próbki i bardzo się zawiodłam. Niestety papier był bardzo cienki i wyglądał po prostu tanio, więc nawet porządnie nadrukowany wzór tracił na wyglądzie. Naprawdę zależało mi na jakości, więc postawiłam na znacznie droższą opcję w innej firmie - Hello Prints, która spełniła wszystkie moje oczekiwania. Swojego wyboru nie żałuję, ale widzę, że Amelia Wedding bardzo poszerzyła swój asortyment i sądząc po opisie poprawiła jakość. Podejrzewam, że gdybym teraz poszukiwała zaproszeń, znowu zwróciłabym na nich uwagę.
    Zaproszenia, które wybrałaś są przepiękne, obie wersje bardzo mi się podobają i nie wiedziałabym, które wybrać. Pierwsze wydają mi się raczej letnio-jesienne, drugie bardziej na wiosnę, ale to akurat moje skojarzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  8. My ślub braliśmy w zeszłym roku i zaproszenia mieliśmy bardzo podobne jak te z tym kółeczkiem z kwiatów i wstążką przez środek :). Wszystkim bardzo się podobały :).

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja sporo czasu szukalam zaproszen, ale ostateczny efekt nas zadowolil i kazdy gosc zwracal uwage na nie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ehh... wszystko zależy od funduszy niestety. Ja jestem pragmatyczką pod tym względem i nie wyobrażam sobie brać pieniędzy od rodziców czy zaciągać nie wiadomo jakich kredytów. A zaproszenia... moje miały być proste, eleganckie i jasne bez pstrokacizny. Może jeszcze będą. ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. OH. Mi się marzy styl rustykalny! Ale wszystko przedemną, nie myślę jeszcze o szczegółach. :) Nie czas na takie rzeczy. :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie znałam tej stronki bardzo chętnie spojrzę tam, bo akurat właśnie szukam zaproszeń, tzn wstępnie znalazłam faworyta ale jak mogę jeszcze znaleźć coś fajniejszego to czemu nie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ten problem już dawno za mną, bo już jestem po ślubie :D Ale były białe, z czerwonym dodatkiem, bo miałam czerwone buty i czerwony kwiat we włosach :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ale piękne propozycje, gdybym to ja teraz planowałam Ślub na pewno bym skorzystałą :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękne są :)) pozdrawiam serdecznie :) woman-with-class.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja z pewnością podczas wybierania zaproszeń będę zwracać uwagę na to, żeby w środku głosiło ono o obiedzie, a nie hucznej zabawie weselnej. Taką mam wizję :) Ale to wszystko przede mną...

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo ciekawe spostrzeżenia odnośnie wyboru zaproszeń - styl imprezy a zaproszenia faktycznie siedział mi w głowie, ale kolory sali kontra zaproszenia - dobra myśl, która mi do głowy nie przyszła ;]

    OdpowiedzUsuń
  18. My cały ślub zorganizowaliśmy sami z mężem (Sami wykonaliśmy zaproszenia, kwiaty, ozdoby itp) Kocham organizację ślubów, a z Naszego jestem niesamowicie dumna oraz zadowolona - Był przepiękny, taki jak sobie wymarzyliśmy! Piękne zaproszenia pokazałaś <3
    Zapraszam serdecznie do mnie, powróciłam po długiej przerwie - http://www.loveanea.pl/
    Buziaczki, loveanea ;*

    OdpowiedzUsuń
  19. opcja nr 1 mi podoba się bardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Miałam swój ślub w zeszłym roku i zaproszenia udało nam się idealnie dopasować do wszystkiego, o czym piszesz :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Dobrze, że już mnie ten problem nie dotyczy :) W tym roku będzie siedem lat po ślubie :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Zdecydowanie zaproszenia nr1.
    Są śliczne<3

    OdpowiedzUsuń
  23. Moim zdaniem zaproszenia powinny pasować do całości wystroju weselnej sali i motywu przewodniego wesela, dlatego wybrałam zaproszenia w stylu rustykalnym.

    OdpowiedzUsuń
  24. Mi najbardziej podobają się te ostatnie zaproszenia, minimalistyczne z motywem kwiatowym, super!

    OdpowiedzUsuń
  25. Przedostatnia propozycja jest najlepsza. Minimalizm + kwiatki to jest to. ; )

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się, że tu jesteś! Będzie mi miło jeśli zostawisz po sobie ślad!
--------------------------------------------------------------------------------------------
⚠️KOMENTARZE ZAWIERAJĄCE LINKI, ADRESY BLOGA LUB REKLAMY NIE BĘDĄ AKCEPTOWANE!⚠️