3 świetne restauracje w Gdyni



Aloha chłopcy i dziewczęta!

Lipcowa wizyta w Gdyni przy okazji See Bloggers, o którym pisałam tutaj, zaowocowała nie tylko inspiracjami wynikłymi z warsztatów oraz wykładów, w których wzięłam udział, ale także niezwykłą kulinarną podróżą po gdyńskich restauracjach. Mimo, że w Trójmieście zawitałam tylko na 4 dni, a jeden dzień należał do mojej ukochanej restauracji "Śliwka w Kompot", która mieści się w Sopocie, a pisałam już Wam o niej przy okazji tego wpisu - znalazłam dla Was trzy świetne restauracje, do których warto zajrzeć podczas pobytu w Gdyni! 


Malika - smaki Algierii

Malika to restauracja usytuowana na ul. Świętojańskiej 69B. Szefowa kuchni - polka, urodzona i wychowana w Algierii w swoich daniach przedstawia kuchnię Maghrebu mistrzowsko łącząc egzotyczne smaki z tymi znanymi nam na co dzień. W menu, prócz hummusu, tradycyjnych dań Maghrebu oraz owoców morza znaleźć można również kuchnię autorską, w której prym wiedzie 'Ryba z dzisiejszego połowu'. Podczas naszej wizyty w restauracji pod nazwą tą krył się smażony śledź. Ciekawe, mocno cytrynowe smaki, dania, których nie znamy na co dzień oraz przytulna atmosfera panująca w Malice to chyba dostateczne powody, aby odwiedzić to miejsce! Malika do znalezienia jest tutaj.

Przystanek Orłowo

Przystanek Orłowo to restauracja pozwalająca nam na kulinarne podróże w południowe rejony Europy. Skuszona makaronami, które zauważyłam w menu oraz bliskością restauracji od morza, a także miejsca naszego noclegu, nie omieszkałam spróbować tamtejszych potraw. Dania serwowane przy Al. Zwycięstwa 237/3 to nie tylko uczta dla podniebienia, ale również oczu. Idealnie doprawione i solidne porcje to coś co spodoba się chyba każdemu. Podczas mojej wizyty spróbowałam nie tylko wcześniej wspominanego makaronu - z sosem ze śmietany, gorgonzoli, kurczaka, gruszki i orzechów, ale także wątróbki z jabłkiem i miodem, która przygotowana została idealnie, a podana z jednym z pyszniejszych chlebów jakie jadłam! Pycha! Dodatkowym atutem miejsca jest również jego wystrój oraz otwarta kuchnia, w której możemy podglądać jak powstają nasze dania! Przystanek Orłowo znajdziecie tutaj.



Pierogarnia Pierożek

To propozycja dla fanów polskiej kuchni, ale Ci, którzy lubią eksperymenty również nie będą zawiedzeni. Pierogarnia, w której byłam mieści się przy al. Jana Pawła II 11A i prócz klasycznych gotowanych wytrawnych i słodkich pierogów serwuje także te w wersji pieczonej. I tutaj uwaga! Nadzienia także są w nich nietypowe. Razem z Bartkiem miałam okazję spróbować dwóch wersji - pierwszej meksykańskiej, a drugiej z kaszanką i kaszą gryczaną i muszę powiedzieć, że połączenie to smakowało zaskakująco dobrze! Pierogi serwowane są po 10 sztuk z sosem do wyboru. Kuchnia smaczna i niezwykle tania. Przy okazji wizyty, warto zamówić również świeży sok, który jest tam bardzo pyszny! Restaurację znajdziecie tutaj.




Mam również przyjemność pochwalić się Wam, że dziś na portalu Domodi.pl ukazał się artykuł mojego autorstwa. Jeśli lubicie nosić kolczyki - zachęcam Was do przeczytania!
Artykuł można znaleźć tutaj.

Mam nadzieję, że któraś z moich propozycji przypadnie Wam do gustu.
Znacie, którąś z tej restauracji?
Lubicie inne restauracje w Gdyni?

41 Comments

  1. pierożki wyglądają smakowicie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Byłam ostatnio w Gdańsku, ale do Gdyni nie dojechałam :) Gdybym trafiła na Twój post wcześniej - pewnie bym się skusiła!

    OdpowiedzUsuń
  3. Następnym razem do nich zajrzę ��

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne podpowiedzi :) a te pierożki z kaszanką bardzo mnie zaintrygowały ...

    OdpowiedzUsuń
  5. Dopiero co byłam w Gdyni. Odwiedziłam Tawernę Orłowską aż 2 razy i byłam zachwycona jedzeniem i lokalizacją na plaży

    OdpowiedzUsuń
  6. W Gdyni bywam rzadko chociaż mam blisko, ale warto wiedzieć :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak będę w Gdyni to przynajmniej będę wiedziała , gdzie wpaść na coś dobrego :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie byłam jeszcze w Gdyni, ale jak będę to z chęcią odwiedzę jakieś miejsce :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pierogarnia do mnie przemawia ale to dopiero jak tam będę :P

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajne miejsca, pierogarnia mnie najbardziej zachęca ;).
    http://modoemi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie miałam okazji być w Gdyni, ale na pewno będę więc zapisuje sobie restaurację i mam je na uwadze :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Może w tym roku uda mi się jeszcze wyjechać w te okolice, więc przydadzą mi się twoje porady, co do polecanych restauracji, super pomysł na wpis :) Chętnie wpadłabym do tej pierogarni! Dołączam do obserwatorów i pozdrawiam.

    https://ehbruh.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie znam żadnej z tych restauracji w Gdyni, ale jakoś żadna mnie nie przekonała :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak będę to na pewno odwiedzę :)Teraz mam ochotę na pierogi przez te piękne zdjęcia:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jak będę w Gdyni, chętnie się do którejś z w/w restauracji wybiorę:) Pozdrawiam, Tak Po Prostu BLOG :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Dobrze wiedzieć, gdzie pójść jak pojadę w tamte rejony :)

    OdpowiedzUsuń
  17. ciekawe miejsca :) do Gdyni niestety mam bardzo daleko, ale kto wie... może kiedyś :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Mieszkam w Gdyni. Znam dwie z wymienionych tu restauracji. Nie znam tej w Orłowie i jeśli będę niedalwko pewnie tam zajrzę.

    OdpowiedzUsuń
  19. Mieszkam w Wejherowie, więc do Gdyni mam blisko :)
    Muszę koniecznie odwiedzić polecane przez Ciebie miejsca :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Nigdy nie byłam w Gdyni, ale mam nadzieję, że jeszcze w tym roku tam zawitam :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :*

    OdpowiedzUsuń
  21. Ależ apetycznie się zrobiło! :D Mi do Gdyni nie po drodze jakoś

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie znam, żadnej z bliska w sumie :O

    Zapraszam https://ispossiblee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. dzięki za polecenie miejsc w których dobrze karmią:).... czasami jestem przejazdem w Gdyni...przyda się:)

    OdpowiedzUsuń
  24. w żadnej jeszcze nie byłam ale będe pamiętała o tych miejscach :) szczególnie o pierogarni :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Nigdy nie byłam w Gdyni.

    OdpowiedzUsuń
  26. Nigdy nie byłam w Gdyni, ale mam nadzieję że w przyszłym roku uda mi się pojechać na See Blogers, więc może przy okazji zwiedzę także miasto.

    OdpowiedzUsuń
  27. A teraz to zrobiłam się potwornie głodna :D

    OdpowiedzUsuń
  28. Te dania wyglądają tak smakowicie, że aż zrobiłaś mi apetyt. Z chęcią wybiorę się do nich gdy przyjadę do Gdyni.

    Pozdrawiam kochana :*
    http://glamcia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. Do Gdyni mam trochę daleko, ale jak kiedyś się tam wybiorę, to z chęcią wpadnę do którejś z tych restauracji :D

    OdpowiedzUsuń
  30. W Gdyni ostatnio byłam dwa lata temu i póki co się nie wybieram ale są naprawdę bardzo ładne

    https://martini2000.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  31. Byłam w Gdańsku, ale do Gdyni nie udało mi się dotrzeć. Ale jak już tam będę to wiem gdzie pójść dobrze zjeść:)

    OdpowiedzUsuń
  32. Musze koniecznie odwiedzic Trojmiasto, a gdy to sie stanie, zajrze rowniez do tych restauracji ;)

    OdpowiedzUsuń
  33. Jak pojadę, będę wiedziała gdzie się wybrać :-)

    OdpowiedzUsuń
  34. Podoba mi się wystrój restauracji z pierwszego zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Dobrze wiedzieć, które miejsca polecasz :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Do Gdyni mam dość daleko i nigdy w niej nie byłam :) ale jak kiedyś zawitam, to z pewnością odwiedzę którąś z tych restauracji :)

    OdpowiedzUsuń
  37. bardzo fajny wpis! muszę zapamiętać :)

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się, że tu jesteś! Będzie mi miło jeśli zostawisz po sobie ślad!
--------------------------------------------------------------------------------------------
⚠️KOMENTARZE ZAWIERAJĄCE LINKI, ADRESY BLOGA LUB REKLAMY NIE BĘDĄ AKCEPTOWANE!⚠️