Czytaj z Melodylaniellą #5 W spojrzeniu Wroga


Aloha chłopcy i dziewczęta!

Niecały rok temu na moim blogu mogliście przeczytać recenzję pierwszego tomu trylogii "Starbound" Amie Kaufman oraz Meagan Spooner zatytułowanego "W ramionach gwiazd". (Recenzję możecie znaleźć >TUTAJ<) Po dość długim oczekiwaniu, nadeszła wreszcie pora na wydanie kolejnych dwóch tomów, a dzięki wydawnictwu "Otwarte" miałam okazję otrzymać przedpremierowe egzemplarze jeszcze przed pojawieniem się książek na półkach. Z tej okazji ogłaszam weekend ze Starbound, gdzie dzień po dniu ukażą się recenzje obu tomów. Jeśli jesteście ciekawi czy kolejne części przypadły mi do gustu tak samo jak "W ramionach gwiazd" koniecznie przeczytajcie recenzję "W spojrzeniu wroga", z którą dzisiaj do Was przychodzę.


Tytuł: W spojrzeniu Wroga
Autorzy: Amie Kaufman / Meagan Spooner
Tytuł Oryginalny: The Shattered World
Trylogia: Starbound 
Numer Tomu w trylogii : II
Stron: 344
Wydawnictwo: Otwarte


Podobnie jak "W ramionach gwiazd" akcja "W spojrzeniu wroga" odgrywa się w odległej galaktyce, a dokładniej na Avonie - jednej z wielu planet osiedlonych przez ludzi. Podobnie jak w pierwszej części, również w tej głównymi bohaterami jest dwójka młodych ludzi.
On - Flynn Cormac jest bratem dowódczyni rebeliantów mający bunt we krwi. 
Ona - Jubilee Chase to twarda i nieustraszona żołnierka, zesłana na Avon w celu rozprawienia się z rebeliantami. 

Żadne z tej dwójki nie spodziewa się jednak, że los połączy ich drogi w sposób zupełnie inny niżby chcieli. Kiedy Flynn w sekrecie przed swoimi ludźmi porywa Jubilee chcąc wynegocjować lepszy byt dla swojego ludu oraz zdobyć informacje czemu planeta nie ulega terraformacji na jaw wychodzą o wiele bardziej mroczne sekrety, a kruchy rozejm między żołnierzami i rebeliantami zawisa na włosku.... Czy Jubilee zaufa młodzieńcowi nie chcącemu rozlewu krwi czy też podczas podejmowania decyzji będzie kierowała się swoim wojskowym wychowaniem? Tego dowiecie się tylko z lektury. 

Muszę jednak powiedzieć, że druga część trylogii trzyma w napięciu równie mocno co jej poprzedniczka. Zestawienie bohaterów z dwóch kontrastujących ze sobą światów podobnie jak "W ramionach gwiazd" pozwala nam na obserwowanie ich przemian oraz budzących się w nich uczuć. Obie historie mają oczywiście wspólny wątek w postaci wielkiej międzyplanetarnej korporacji Laroux Industries oraz prowadzonych przez nich eksperymentów. Wraz z rozwojem fabuły poznajemy zatem coraz więcej szczegółów i sekretów rządzących tym kosmicznym światem. "W spojrzeniu wroga" nie jest jednak wierną kopią "W ramionach gwiazd". Autorki zaserwowały czytelnikom zupełnie nową historię z zupełnie nowym spojrzeniem na sytuację i to właśnie dzięki temu nie można się od tej książki oderwać nawet na moment... 




Pamiętajcie, że już jutro ukaże się recenzja ostatniej części trylogii "W sercu światła"


Czytaliście "W ramionach gwiazd?"
Czekacie na kolejne tomy trylogii Starbound?

40 Comments

  1. Nie słyszałam o tej książce :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie słyszałam o tej książce, ale chętnie ją przeczytam :)

    https://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście polecam zacząć od "W ramionach gwiazd" :)

      Usuń
  3. Nie moja bajka, ale dla miłośników fantastyki jak najbardziej:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie poza tym, że wszystko dzieje się na nieznanych planetach i wszystko jest super nowoczesne ta historia nie ma w sobie wiele z fantastyki - czyta się zatem jak zwykłe książki :)

      Usuń
  4. Bardzo zachęcająca recenzja .

    Czekamy zatem na premierę z niecierpliwością :)

    OdpowiedzUsuń
  5. "W ramionach gwiazd" bardzo mi się podobała i nie mogę doczekać się kontynuacji!

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam tej książki :D
    Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie wiem, czy czytałaś, ale mogę Ci polecić Pianistę oraz Dziewczynkę w zielonym sweterku :) O ile lubisz tematy wojenne ♥
    www.blog017.blogspot.com // wróciłam do blogowania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam książki i filmy wojenne! Pianistę oglądałam, ale masz w sumie dużą rację - czas na książkę! :)

      Usuń
  8. Ciekawa pozycja, nie czytałam jeszcze.

    http://www.simplethingsbyjok.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Zdjęcia na Twoim blogu i instagramie są cudowne! Sam blog również jest świetny, zostaję na dłużej ❤ Tej serii jeszcze nie czytałam, ale myślę aby zaopatrzyć się w pierwszą część. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! To bardzo miłe! Cieszę się, że zarówno zdjęcia jak i treści przypadły Ci do gustu! To napędza mnie do działania!
      Pozdrawiam :*
      xoxo

      Usuń
  10. Nigdy o tych książkach nie słyszałam, ale bardzo mnie zaciekawiły, więc koniecznie dodam je do swojej listy "Do przeczytania" :D

    Komentarz u mnie = Komentarz u Ciebie
    https://mgdky.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak ja dawno nic nie czytałam... trzeba by się wziąć za to!

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie przepadam za takimi książkami.

    OdpowiedzUsuń
  13. I loved it, I confess I did not know it.
    I just follow the blog, follow back?
    Kisses
    http://virginiaferreira91.blogspot.pt/

    OdpowiedzUsuń
  14. Będę miała tą książkę na uwadze ;-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie czytałam tej książki. Gustuję w thrillerach, kryminałach i sensacjach. :-)Ale jak dobra książka i fajnie napisana to i inna kategoria równiez jest interesująca. :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. będę pamiętać o tej książce:)

    OdpowiedzUsuń
  17. polecę tę książkę mojej kuzynce- jest fanką tego typu literatury :D ja tymczasem zostanę przy moich ukochanych kryminałach :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Nabrałam ochoty na przeczytanie tej książki:) Dobrze się zapowiada

    OdpowiedzUsuń
  19. Jeju, bardzo fajnie czyta mi się Twojego bloga. Nie wiem co masz w sobie, ale bardzo przyciągasz! Pozdrawiam cieplutko♥
    Mój blog *klik*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana! Nawet nie wiesz jak mi miło! Dziękuję zatem, że ze mną jesteś <3

      Usuń
  20. Nie czytałam niestety żadnej części :(

    OdpowiedzUsuń
  21. Totalnie nie moje klimaty, ale zaprezentowalas je bardzo ciekawie :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie, nie czytałam ,,W ramionach gwiazd" :) Bardzo dobrze napisany post. Pozdrawiam :)
    Mój blog ♥ Serdecznie zapraszam !

    OdpowiedzUsuń
  23. Patrząc na okładki w życiu nie pomyślałabym, że te książki poruszają taką tematykę ;) To może być ciekawa propozycja.

    OdpowiedzUsuń
  24. Jestem zupełnie nie w temacie powieści. Ładnie napisane. Pozdrawiam i obserwuję :)
    mój blog

    OdpowiedzUsuń
  25. Niezbyt mnie do nich teraz ciągnie, ale w końcu się zabiorę za nie. Ale te okładki późniejszych tomów.. Trochę rodem z harlequinów xd


    Pozdrawiam
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
  26. Oooo nie, takie książki raczej nie dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Nie znam, ale wrzuciłam sobie na listę, to na pewno poznam :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Na innym blogu juz się soptkałam z ta cudowna serią :3

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2017/01/khaki-army-green-sweater.html

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się, że tu jesteś! Będzie mi miło jeśli zostawisz po sobie ślad!
--------------------------------------------------------------------------------------------
⚠️KOMENTARZE ZAWIERAJĄCE LINKI, ADRESY BLOGA LUB REKLAMY NIE BĘDĄ AKCEPTOWANE!⚠️